“Hawk” napunio 40 godina
BAE sistems hok je britanski jednomotorni, napredni mlazni avion za obuku pilota. Prvi put je leteo u 1974. godini, kao Hoker sidli hok, a potom je preimenovan u duhu novo nasleđenog autorskog preduzeća, BAE sistems. Osnovna namena mu je obuka pilota, a sekundarna kao jeftiniji borbeni avion.
Koristi ga Kraljevsko ratno vazduhoplovstvo, kao i znatan broj inostranih vazduhoplovstava, ukupno preko 18 korisnika. „Hok“ je još uvek u proizvodnji u Ujedinjenom Kraljevstvu i po licenci u Indiji. Do 2012. godine je ukupno proizvedeno preko 900 primeraka, u velikom broju varijanti.
Britansko ratno vazduhoplovstvo je postavilo zahtev 1964. godine (АСТ 362), za razvoj i proizvodnju novog brzog mlaznog školskog aviona, radi zamene Foland gnata. Prvobitno je za tu ulogu bio namenjen Jaguar, ali je ubrzo zaključeno da će to biti suviše složen avion za obuku, pa su samo mali broj kupili njegovih dvosedia. Shodno tome, u 1968. godini, Hoker sidli avijacija (HSA) je započela studije za jednostavniji avion, u početku kao interni projekat (SP 117).
Prototip aviona, poleteo je 21. avgusta 1974. godine. Sve aktivnosti razvoja aviona su se odvijale bez kašnjenja. Program se kompletno odvijao po planu, u skladu sa namenjenim budžetom. Hok T1 je uveden u operativnu upotrebu britanskog vazduhoplovstva krajem 1976. godine. Prvi avion, za izvoz Havk 50, poleteo je 17. maja 1976. godine. Ova varijanta je specijalno projektovana za dvostruku namenu, lake borbene zadatke i napredni „trener“. Povećan mu je kapacitet i asortiman naoružanja, u odnosu na varijantu Hok T1.
Veći broj varijanti „hoka“ je usledilo, zajedničkim poboljšanjima osnovnog projekta, najčešće sa zahtevom povećanja doleta, integracije jačeg motora, reprojektovanja krila i stajnog trapa, dodavanjem radara i sistema FLIR, GPS navigacije, i opreme za noćno osmatranje.[5] Kasnije su varijante razvijene i proizvedile su se, sa velikim izborom opcija opreme i kompatibilnih sistema u odnosu na individualne zahteve kupaca, funkcionalnost kabine je često preuređivana i programirana da zadovolji više zajedničkih zaheva za glavnu namenu obuke pilota i povećanje njenog kvaliteta.