Kad avion „juri“ pilota
Koliko različitih faktora mora da se potrefi pa da se avion, iz kojeg ste se katapultirali, okrene i počne da vas „juri“. Jeste da zvuči kao nešto iz rubrike „Verovali ili ne“, ali se sadašnji general-major Ranko Živak pre dvadeset godina našao baš u takvoj situaciji.
„Zbog tehničkog kvara aviona, što je uvek ozbiljna situacija i vanredni događaj, katapultirao sam se iz aviona, koji se udaljio od mene i kolege sa kojim sam leteo“, rekao je Živak u emisiji Dozvolite…
Živak se priseća da je naravno bio srećan što je preživeo i polako se spuštao prema zemlji.
„Međutim, zbog uslova u kojima se let odvijao, avion je umesto da ide prema tački prema kojoj sam ga usmerio, počeo da skreće, napravio zaokret i više nisam gledao gde ću da padnem već u avion koji je počeo da se vraća prema meni“, objasnio je Živak.
Avion bez posade, sa uključenim motorima i minimalnom količinom goriva se vratio i prošao iznad pilota Ranka Živaka na nekih 50 metara.
„Bio sam ubeđen da taj dan ne mogu da mu pobegnem, ali sam razmišljao i da ću ući u neke anale i rubrike „verovali ili ne”, i da ću biti prvi koji je iskočio iz aviona, pa ga je taj avion sreo“, priča pilot.
„Na svu sreću sve se dobro završilo“, kaže Živak, dodajući da je avion posle zaokreta ipak otišao tamo gde ga je i usmerio.
„Ali ta slika sa zemlje i kako su ljudi to gledali, u početku su bili svi užasnuti, a onda i presrećni. To se posle prepričavalo kao anegdota, da smo taj dan uspeli da mu pobegnemo i ja i kolega“, priseća se Ranko Živak, aktuelni komandant Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije.
Živak je pilot već tri decenije, a uprkos tome što je komandant i dalje aktivno leti, a na Vazduhoplovno-medicinskom institutu ga, kaže, uvek detaljno pregledaju, bez obzira na funkciju koju obavlja.
U slobodno vreme vozi bicikl i trči, kako bi održao kondiciju i fizičku pripremljenost koji su potrebni za posao pilota.
Izvor: RTS