Nestao avion EgyptAir-a
Beograd – Avion kompanije Idžipter (EgyptAir) koji je u sredu uveče poleteo iz Pariza za Kairo nestao je sa radara iznad Mediteranskog mora u noći između srede i četvrtka, saopštila je rano jutros egipatska avio kompanija.
Avion A320-232 za kojim se traga.
Avion Airbus A320-232, registracije SU-GCC, egipatske aviokompanije EgyptAir na letu MS804 iz Pariza za Kairo, nestao je sa radara u noći između srede i četvrtka.
U avionu se nalazilo 66 putnika, od čega 10 članova posade i troje dece. Među putnicima je 15 francuskih državljana, 30 egipatskih, dva Iračanina, po 1 državljanin Velike Britanije, Belgije, Kuvajta, Saudijske Arabije, Sudana, Portugala, Alžira i Kanade, saopštila je aviokompanija. Takođe, među 10 članova posade u egipatskom avionu, koji je nestao, bila su i tri bezbednosna agenta, prenose mediji, navodeći da je ovo uobičajena praksa.
Egipatski ministar za civilnu avijaciju Šerif Fathi rekao je danas da njegova zemlja ne isključuje nijednu hipotezu o nestanku aviona Idžiptera na letu iz Pariza za Kairo, uključujući i teroristički napad.
Fathi je, na vanrednoj konferenciji za štampu u Kairu, rekao da je mogućnost terorističkog napada izvesniji uzrok nesreće od “jačeg tehničkog kvara”.
Egipatski premijer Šerif Ismail izjavio je danas da je u toku potraga za putničkim avionom kompanije Idžipter sa 66 putnika i članova posade koji je noćas nestao iznad Mediterana te da je još uvek rano isključiti mogućnost bilo kog uzroka, uključujući i terorizam.
“Moramo da budemo veoma oprezni nakon što je avion Idžiptera nestao sa radara. Postoji velika mogućnost da je eksplodirala bomba u avionu, ili da je u pitanju bio bombaš samoubica”, rekao je Žan Pol Trodek, bivši predsednik francuskog biroa za istraživanje avionskih nesreća, dodavši da je moguća i tehnička greška, ali da je tako nešto manje verovatno. Stručnjaci ističu da je teroristički napad najverovatniji uzrok nestanka, a samim tim i rušenja avion.
U potragu za nestalim avionom osim Egipta, uključila se i Grčka.
Prema poslednjem izveštaju grčke televizije pronađeno je nekoliko narandžastih komada plastike, južno od mesta gde je avion poslednji put primećen.
Portparol grčke vojske Vasilis Beleciotis rekao je AFP-u da su pronađeni “znakovi moguće olupine nedaleko od grčkog ostrva Krit”.
Kompanija Airbus saopštila je da je avion A320 isporučen egipatskoj kompaniji Idžipter 2003. godine i da je u vazduhu proveo 48.000 sati.
Airbus u saopštenju navodi da je motore za avion proizveo konzorcijum IAE sa sedištem u Švajcarskoj i da je avion nosio serijski broj 2088.
Avion tipa A320 jedan je od najčešće korišćenih Airbus-ovih aviona. Reč je o uskotrupnom avionu koji obično može da primi 150 ljudi i koristi se za letove na kratkim i srednjim deonicama širom sveta.
Isti tip aviona poseduje i srpska nacionalna aviokompanija – AirSerbia i to 2 aviona tipa A320-232 kapaciteta 155 mesta, kao i 8 aviona tipa A319-131, kapaciteta 128 mesta. Avion Airbus A319 predstavlja manju verziju aviona A320.
AirSerbia je potpisala ugovor za nabavku 10 aviona tipa A320 NEO, koji je poslednja modernizacija svetski poznatog Airbusa A320. Najvece unapređenje se odnosi na pogonsku grupu, pri cemu avion dobija modernije i štedljivije motore. Početak isporuke planiran je za 2018. godinu.